Adrenalin\’s Blog

Aprilie 17, 2010

Schimbarea orei EXIF a fotografiilor

Filed under: Uncategorized — Adrenalin @ 12:35

Ora din aparatul de fotografiat nu era corectă, eventual şi fotografiile făcute aveau ora greşită.

Ieri am fost la un event, acum am determinat că ceasul din aparat era cu 2 ore şi 40 minute în urmă.

Am găsit acest program genial jhead (există versiune linux,windows,freebsd astfel toţi îs fericiţi).
Una din opţiuni permite exact ceea ce am nevoie, pentru a adăuga 2 ore 40 min, am executat această comandă.


jhead -ta+2:40 *.jpg

Eventual p/u a scădea puneţi minus în loc de plus.

Exemple mai puteţi vedea aici.

Acum puteţi reconstitui evoluţia eventului fără a calcula mult.

5 comentarii »

  1. yeh, jhead, lucru tare :]
    la mine aparatul tot era cu o oră în urmă, cu vremea de iarnă ;D rezolvat rapid cu jhead ;]

    btw. lui Alex îi trebuia o metodă pt a face mass rename la fotografii, a găsit o utilită pe win (Bulk Rename Utility), dar nu şi pe Linux (după cum ştii mi’e lene să fac reboot doar pt nişte soft de pe win) şi rezultatul i-a fost ăsta: http://screensnapr.com/u/t9ei1n.png

    vroiam să primesc şi eu acelaşi rezultat în bash cu identify -verbose -format %[EXIF:DateTime] plus sed, totul într’un ciclu ls… complicat, dar realizabil))

    cu jhead totul a decurs mai simplu, aka: jhead -nSuflet\ 2\ Suflet\ XII\ [Photo\ by\ mishunika]\ %d.%m.%Y\ %H:%M:%S *.JPG
    şi rezultatul a fost:
    IMG_3793.JPG –> Suflet 2 Suflet XII [Photo by mishunika] 16.04.2010 14:08:49.jpg
    IMG_3795.JPG –> Suflet 2 Suflet XII [Photo by mishunika] 16.04.2010 14:16:26.jpg
    IMG_3796.JPG –> Suflet 2 Suflet XII [Photo by mishunika] 16.04.2010 14:16:41.jpg

    ps. hz dacă la paranteze pătrate trebuie de făcut escape cu \… la mine cel puţin funcţionează la fil şi cu, şi fără escape :)
    pps. Nicu, zi-i mulţumesc lu’ nenea google pt indexare, am găsit acest post anumă făcând un mic search ;D

    Comentariu de mishunika — Aprilie 19, 2010 @ 18:57

  2. Well done :)
    Tre să-ţi faci şi tu un blog. Cum s-ar spune, „Sharing, hope it will be easier for you, hope you’ll share too”.
    Şi eu iniţial doream să fac scriptuleţ bash, dar nu găseam programul care să citească EXIF, jhead eventual a salvat ziua.

    Comentariu de Adrenalin — Aprilie 20, 2010 @ 9:49

    • well la asta m-am gândit şi eo, cu toate că mai demult nu vroiam să pierd mult timp pe blog, m-am hotărât să fac bloguleţ… şi.. tadam! http://mishunika.blogspot.com/
      pe WP domainul mishunika.wp e „ocupat” aşa că am mers la nenea google :] tre doar prin weekend să’i ard un design mai citabil şi un body mai lat : D

      Comentariu de mishunika — Aprilie 20, 2010 @ 13:54

  3. Asta-i o chestie utila, in cazul in care vrei sa pacalesti pe cineva, si sa-i spui ca o fotografie a fost executata la o anumita ora, intr-o anumita zi :sarcastic:

    Comentariu de ceekay — Mai 4, 2010 @ 16:38

  4. mulțumesc, aveam și eu nevoie de așa ceva %)

    Comentariu de NES — Iulie 9, 2010 @ 5:12


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

